Gallery

Επικοινωνία

Δήμητρα Ξενάκη, Phd

Διευθύντρια Τμήματος Διατροφής & Επιστημονικής επικοινωνίας Ομίλου Unilever

DHMHTRA XENAKI

H ενημέρωση του καταναλωτή είναι Νο1 προτεραιότητά μας”

  1. Τα λειτουργικά τρόφιμα αποτελούν καινοτομία της εταιρίας ΕΛΑΪΣ UNILEVER. Τα προϊόντα  της σειράς Becel proactiv είναι τα πιο γνωστά. Με βάση ποιες ανάγκες του καταναλωτή δημιουργήθηκαν και ποια είναι η κυριότερη ιδιαιτερότητά τους;

Πάγια δέσμευσης της EΛΑΪΣ – UNILEVER είναι να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί  τους καταναλωτές σε θέματα διατροφής και τρόπου ζωής. Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη των καρδιοπαθειών από την ιατρική και επιστημονική κοινότητα. Γεγονός απόλυτα φυσιολογικό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι αποτελούν τη Νο 1 αιτία θανάτου.

Όπως ίσως γνωρίζετε, η χοληστερίνη συγκαταλέγεται στους βασικότερους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιοπαθειών και θελήσαμε να τη μειώσουμε μέσα από ένα νέο προϊόν με φυτικές στερόλες, το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε το 2000.

Πάνω από 40 κλινικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα προϊόντα Becel pro-activ, χάρη στις φυτικές στερόλες που περιέχουν, μειώνουν τα επίπεδα της κακής «LDL» χοληστερίνης από 10% μέχρι και 15% μέσα σε 2-3 μόνο εβδομάδες, στo πλαίσιo μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

  1. Ένα ακόμη πρωτοποριακό τρόφιμο είναι το συμπυκνωμένο ρόφημα Knorr Vie; Ποιο είναι το χαρακτηριστικό του;

To Vie είναι ένα απολαυστικό ρόφημα από 100% φρούτα και λαχανικά, που έρχεται να ενισχύσει την ημερήσια κατανάλωσή μας σε φρούτα και λαχανικά. Κάθε γεύση του είναι φτιαγμένη από 100 γρ. φρούτα και 100 γρ. λαχανικά, εξασφαλίζοντας στον οργανισμό μας ποικιλία θρεπτικών συστατικών από φυσικές πηγές. Το Vie δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη ούτε συντηρητικά και είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C που ενισχύουν τη φυσική άμυνα του οργανισμού και προστατεύουν τα κύτταρά μας από τη φθορά και τη γήρανση! Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι η ασερόλα που περιέχει, ένα σπάνιο τροπικό φρούτο από τη Βραζιλία, είναι 30 φορές πιο πλούσια σε βιταμίνη C από τα πορτοκάλια.

  1. Τον τελευταίο καιρό στις συσκευασίες των τροφίμων της εταιρίας ΕΛΑΪΣ UNILEVER βλέπουμε το χαρακτηριστικό σήμα «ΕΠΙΛΕΓΩ ΤΙ ΤΡΩΩ»; Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Το 2003, η Unilever στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεχούς Βελτίωσης των Τροφίμων, αξιολόγησε το σύνολο των τροφίμων και ποτών της με στόχο να βελτιώσει τη διατροφική τους αξία.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκαν τα κορεσμένα λιπαρά, η ζάχαρη και το αλάτι, για τα οποία συμφωνήθηκαν συγκεκριμένα όρια. Τα όρια αυτά καθορίστηκαν με βάση διεθνείς διατροφικές συστάσεις  ανεξάρτητων επιστημονικών φορέων.

Έτσι, τα προϊόντα που φέρουν στη συσκευασία τους το σήμα « ΕΠΙΛΕΓΩ ΤΙ ΤΡΩΩ» πληρούν τις προδιαγραφές του προγράμματος και άρα συμβάλλουν σε ένα πιο υγιεινό διαιτολόγιο.

Για μας στη Unilever, το νέο σήμα είναι μια απόδειξη της συνεχούς φροντίδας να κάνουμε τα τρόφιμά μας καλύτερα. Έτσι οι καταναλωτές μπορούν να επιλέγουν ευκολότερα για εκείνους και την οικογένειά τους μια υγιεινή αλλά και γευστική πρόταση, που μπορεί να αποτελεί μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου.

  1. Με ποιον τρόπο η εταιρία ΕΛΑΪΣ UNILEVER συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας και διατροφής του καταναλωτή;

Είμαστε περήφανοι να λέμε ότι από το 1920 εξελισσόμαστε και υπηρετούμε τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.

Για να επιτύχουμε κάτι τέτοιο, μεταξύ άλλων αφουγκραζόμαστε τις διεθνείς τάσεις και συνεργαζόμαστε με την επιστημονική κοινότητα για το σχεδιασμό των προϊόντων μας.

Στόχος μας όμως πέρα από το να παράγουμε υψηλής ποιότητας προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών μας, είναι να ενημερώνουμε και να εκπαιδεύουμε το ευρύ κοινό γύρω από θέματα υγείας και διατροφής. Αυτό γίνεται κυρίως σε συνεργασία με φορείς όπως η ΕΚΕ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων – Διατροφολόγων και άλλους.

  1. Στις περισσότερες συσκευασίες των τροφίμων της εταιρίας ΕΛΑΪΣ UNILEVER βλέπουμε αναγραφόμενα τα GDAs. Με τι αφορμή ξεκίνησε η παραπάνω ενέργεια και τι θα πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής;

Tα GDAs είναι ένα έγκυρο και επιστημονικά τεκμηριωμένο σύστημα που παρουσιάζει με απλό και κατανοητό τρόπο την περιεκτικότητα ενός προϊόντος σε θερμίδες, πρωτεϊνες, σάκχαρα, λιπαρά, κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και φυτικές ίνες.

Η αναγραφή των GDAs στις περισσότερες συσκευασίες τροφίμων μας είναι μια απόδειξη της φροντίδας της εταιρίας να βοηθήσει και να εκπαιδεύσει τον καταναλωτή στο να επιλέγει και να γνωρίζει με απλό και κατανοητό τρόπο τη συμβολή του τροφίμου που επιλέγει στην ημερήσια διατροφή του.  Επιπλέον, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ποια από αυτές τις παραμέτρους είναι πιο σημαντική για τη δίαιτά τους, να συγκρίνουν προϊόντα.

  1. Όλο και συχνότερα τον τελευταίο καιρό αναφέρεται ο όρος εταιρική κοινωνική ευθύνη, χωρίς όμως ο απλός καταναλωτής να καταλαβαίνει τι σημαίνει. Θα μπορούσατε να μας το διευκρινίσετε;

Η κοινωνική ευθύνη αποτελεί διαχρονικό και αδιάλειπτο μέλημα και δέσμευση για την εταιρία σε όλη τη μακρόχρονη ιστορία της.

Κοινωνική ευθύνη για μας σημαίνει, πέρα από την βασική και πρωταρχική μας ευθύνη να παράγουμε και να διαθέτουμε υψηλής ποιότητας προϊόντα σύμφωνα με τα πρότυπα της σωστής διατροφής, να φροντίζουμε για τους συμπολίτες μας και μέσα από πρωτοβουλίες που αφορούν σε τομείς της κοινωνικής τους ζωής .

Οι τομείς στους οποίους δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση είναι: η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, η ΥΓΕΙΑ και η ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ενώ συμμετέχουμε ενεργά στην αρωγή μη κερδοσκοπικών σωματείων, όπως το Χατζηκυριάκειο, η Φλόγα, η Μέριμνα, η Τράπεζα Τροφίμων και άλλα.

Δεν είναι τυχαίο ότι, αποστολή μας είναι «να προσθέτουμε ζωτικότητα στη ζωή όλων κάθε μέρα».

Μια αποστολή που μιλάει για ευεξία και ζωντάνια και σε τελική ανάλυση μάς δίνει και τον άξονα πάνω στον οποίο αντιλαμβανόμαστε την ευθύνη μας προς το κοινωνικό σύνολο.

  1. Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα λόγια για την εκστρατεία της ΕΛΑΪΣ UNILEVER και του προϊόντος becel proactiv «ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ»; Με τι αφορμή ξεκίνησε, ποια ήταν τα κυριότερα πορίσματα που καταλήξατε και τι απήχηση είχε στον Έλληνα καταναλωτή;

Το Becel pro-activ υπέγραψε το 2008 μία πολύ πρωτότυπη κοινωνική καμπάνια ευαισθητοποίησης για την υγεία της καρδιάς, με πλήρη απουσία του προϊόντος και με μήνυμα «Αν μπορούσες να δεις την καρδιά σου, θα την πρόσεχες περισσότερο;»

Προκειμένου να συνδέσει περισσότερο τον άνθρωπο με την καρδιά του, η καμπάνια του Becel pro-activ της δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο, κάνοντάς την «συνομιλητή». Την οπτικοποιεί με οικείο και συνάμα ανατρεπτικό τρόπο – με ένα κόκκινο μαξιλάρι σε σχήμα καρδιάς -, φέρνοντας τον θεατή «πρόσωπο με πρόσωπο» με την καρδιά του. Με αυτό τον τρόπο δείχνει τι επίπτωση έχουν στη καρδιά του οι διαφορετικές συμπεριφορές στον τρόπο ζωής και τη διατροφή του.

Μέσα απ’ αυτή τη στρατηγική, η καμπάνια επιδιώκει να φορτίσει συναισθηματικά το κοινό ώστε να οδηγηθεί στην ανάληψη ευθύνης για το πώς συμπεριφέρεται στο πιο ζωτικό του όργανο – την καρδιά – μέσα από καθημερινές πράξεις. Έτσι το Becel pro-activ αναδεικνύει τη σημασία των μικρών αλλαγών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά στο μέλλον. Και απ’ ότι φαίνεται, ήταν μια καμπάνια που βρήκε την αποδοχή τόσο του κοινού, όσο και της ιατρικής κοινότητας.

  1. Πείτε μας λίγα λόγια για τη συμμαχία του Βιτάμ με το World Food Programme των Ηνωμένων Εθνών ενάντια στην παγκόσμια πείνα;

Το Βιτάμ στηρίζει το σχολικό πρόγραμμα σίτισης (World Food Programme) των Ηνωμένων Εθνών, προσφέροντας σε παιδιά του αναπτυσσόμενου κόσμου σχολικά γεύματα και ενθαρρύνοντάς τα έτσι να παραμείνουν στο σχολείο και τελικά να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, η πείνα απειλεί την υγεία των παιδιών και τα αναγκάζει να εγκαταλείψουν το σχολείο για να εργαστούν, προκειμένου να επιβιώσουν. Όμως η έλλειψη βασικής εκπαίδευσης και ο υποσιτισμός μειώνουν τις πιθανότητές τους να ξεφύγουν από τον κλοιό της φτώχειας και να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή. Τα σχολικά γεύματα είναι η απάντηση του WFP, της μεγαλύτερης ανθρωπιστικής οργάνωσης του κόσμου, στον «κύκλο της πείνας»,  στοχεύοντας τόσο στην βελτίωση της διατροφής των παιδιών, όσο και στην ενθάρρυνση των γονιών τους να τα στέλνουν στο σχολείο.

Μέσω της συμμαχίας του με το World Food Programme, το Βιτάμ από το 2007 έχει ήδη προσφέρει σε σχολεία του αναπτυσσόμενου κόσμου πάνω από 400.000 γεύματα.

Πηγή: www.logodiatrofis.gr

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *