Παραδόθηκε στην κυκλοφορία η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στα νότια προάστια. Η επέκταση περιλαμβάνει, συνολικά, τέσσερις νέους σταθμούς: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό.
Με τη νέα επέκταση εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά επιπλέον 80.000 επιβάτες, γεγονός που σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους θα συμβάλει ουσιαστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Η εκτίμηση από την Αττικό Μετρό είναι ότι με την έναρξη της λειτουργίας της επέκτασης θα μειωθούν κατά 50.000 οι ημερήσιες μετακινήσεις με ΙΧ αυτοκίνητα, ενώ η διαδρομή Ελληνικό – Σύνταγμα θα γίνεται σε 14 λεπτά.
Λόγω της έναρξης λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών θα υπάρξουν τροποποιήσεις στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ.
Στην επέκταση του Ελληνικού θα χρησιμοποιηθούν πέντε συρμοί τρίτης γενιάς με έξι βαγόνια – από τους 17 που κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα και βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Οι υπόλοιποι 12 θα δρομολογηθούν στην επέκταση του Πειραιά.
Το πρόβλημα στη γραμμή των 5,5 χιλιομέτρων είναι ότι δεν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί πάρκινγκ σε Ελληνικό και Αργυρούπολη με 1.000 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό.
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει ο σταθμός του Μετρό στο Χαϊδάρι, ο οποίος είναι ο τρίτος σταθμός των δυτικών προαστίων.
Αργούν οι υπόλοιπες γραμμές
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες – κυρίως υπό σχεδιασμό – γραμμές, οι συρμοί του μετρό θα αργήσουν να περάσουν. Ο μόνος σχεδιασμός που έχει αρχίσει να υλοποιείται είναι η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά.
Σε ό,τι αφορά την πολυδιαφημισμένη γραμμή U λόγω του σχήματος, η οποία θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, αυτή τη στιγμή γίνονται ασκήσεις επί χαρτού.
Το ίδιο συμβαίνει και με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό από την Ανθούπολη προς το Ιλιον, η οποία περιλαμβάνει τρεις σταθμούς με συνολικό μήκος 3,5 χιλιομέτρων. Για αυτό το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αυτή τη στιγμή «τρέχουν» οι μελέτες και, σύμφωνα με πηγές από την Αττικό Μετρό, ο στόχος είναι να γίνει η δημοπράτηση το 2014, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί το προαναφερθέν ποσό.