«Εργαζόμενοι-Ακτιβιστές»-Ένα νέο κοινωνικό κίνημα στην ψηφιακή εποχή

Τι δείχνει πρωτοποριακή παγκόσμια μελέτη της Weber Shandwick

161af9fa2cf35951f6561856ad9f71b8

– 21% των εργαζομένων είναι εργαζόμενοι-ακτιβιστές

– 56% των εργαζομένων υπερασπίζονται ενεργά τις εταιρείες τους και δρουν ως οι «Πρώτοι που Ανταποκρίνονται (first responders

 

Μαρούσι, 2 Απριλίου 2014 – Μία πρωτοποριακή μελέτη που συντάχθηκε από τη Weber Shandwick, leader εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας παγκοσμίως, αποκαλύπτει ένα νέο κοινωνικό κίνημα που βασίζεται στον «ακτιβισμό των εργαζομένων» στην ψηφιακή εποχή των social media.

Οι εργαζόμενοι-ακτιβιστές προβάλουν το χώρο εργασίας τους, υπερασπίζονται τους εργοδότες τους σε περίπτωση κριτικής και δρουν ως υποστηρικτές online και offline. Ένας στους πέντε εργαζόμενους (21%) υπολογίζεται ότι είναι «εργαζόμενος-ακτιβιστής» και ένα άλλο 33% έχει υψηλή δυναμική ώστε να γίνει. Όσο το κίνημα μεγαλώνει με αυξανόμενη ταχύτητα, οι εργοδότες έχουν τη μεγάλη ευκαιρία να συνδεθούν και να κεφαλαιοποιήσουν αυτούς τους δυναμικούς υποστηρικτές. Διαφορετικά, θα διακινδυνεύσουν να χάσουν μία δυναμική ομάδα υποστηρικτών και στη χειρότερη περίπτωση, να αποτύχουν να περιορίσουν επικριτές που έχουν τη δύναμη να ανατρέψουν τη φήμη της εταιρείας.

«Το κίνημα του εργαζόμενου-ακτιβιστή δεν πρέπει να υποτιμηθεί» δήλωσε ο Micho Spring, Global Coorporate Practice Chair της Webershandwick. «Η αναγνώριση και η ενεργοποίηση των εργαζομένων που επιθυμούν να αυξήσουν το επίπεδο της εξαιρετικής υποστήριξής τους στις επιχειρήσεις τους, θα έπρεπε να αποτελούν σημαντική προτεραιότητα για τους διευθύνοντες συμβούλους».

«Αυτό σχετίζεται ειδικά με τους εργαζόμενους στη ζώνη της ΕΜΕΑ. Γνωρίζουμε μέσα από συζητήσεις με τους πελάτες μας, ότι η αφοσίωση των εργαζομένων είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους και η επένδυση στον ακτιβισμό των εργαζομένων θα αποτελέσει έναν νέο δρόμο για το μέλλον» δήλωσε o

Jim Donaldson, Executive Vice President, Corporate Communications, EMEA.

Η έρευνααναλυτικότερα

H Weber Shandwick συνεργάστηκε με την KRC Research για τη σύνταξη του:  Employees Rising: Seizing the Opportunity in Employee Activism. Μέσα από μία online έρευνα μεταξύ 2.300 εργαζομένων από 15 αγορές παγκοσμίως, η μελέτη βοηθά τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τί χρειάζεται προκειμένου να αντιληφθούν την ανατέλλουσα τάση του «Ακτιβισμού του Εργαζομένου».

Τα social media πυροδοτούν τον Ακτιβισμό των Εργαζομένων

Όπως οι business leaders γνωρίζουν, ο αντίκτυπος των social media στη φήμη ενός εργοδότη αποτελεί καθημερινή πραγματικότητα. Αυτό που κάποιοι εργοδότες δεν αντιλαμβάνονται πλήρως είναι πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των social media στην αφοσίωση του εργαζομένου στην εταιρεία και πώς τροφοδοτείται ο ακτιβισμός. Υπάρχουν κάποια διαφωτιστικά αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα:

  • Το 50% ποστάρει μηνύματα, φωτογραφίες ή videos στα social media για τον εργοδότη του
  • Το 39% έχει μοιραστεί (share) επαίνους ή θετικά σχόλια για τον εργοδότη του online
  • To 33% ποστάρει μηνύματα, φωτογραφίες ή videos στα social media για τον εργοδότη του, χωρίς την ενθάρρυνση του εργοδότη.
  • Το 16% έχει μοιραστεί (share) online κριτική ή αρνητικά σχόλια για τον εργοδότη του.
  • Το 14% έχει ποστάρει κάτι στα social media για τον εργοδότη του για το οποίο έχει μετανιώσει.

 

Κάποιοι Εργοδότες Συμμετέχουν στο Κίνημα
Η έρευνά μας δείχνει ότι το ένα τρίτο των εργοδοτών (33%) ενθαρρύνει τους εργαζομένους να χρησιμοποιούν τα social media για να μοιράζονται νέα και πληροφορίες για την επιχείρηση. Η κοινωνική ενθάρρυνση έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υποστήριξη του εργοδότη ανάμεσα στους εργαζομένους. Για παράδειγμα, εργαζόμενοι που κοινωνικά ενθαρρύνονται από τους εργοδότες τους είναι πολύ πιθανότερο να προωθήσουν τις πωλήσεις συγκριτικά με εργαζόμενους των οποίων οι εργοδότες δεν τους ενθαρρύνουν (72% έναντι 48% αντιστοίχως). Η καταγραφή δίνει πολλά παραδείγματα από τα οφέλη να ενθαρρύνονται οι εργαζόμενοι να αναφέρονται στα brands των εργοδοτών τους μέσω των social media.

 

Αναταραχή στο Εργατικό Δυναμικό
Για να καταλάβουμε τις ρίζες του κινήματος αυτού πρέπει αρχικά να αντιληφθούμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι σήμερα. Υπάρχουν παράγοντες που προκαλούν σημαντική αναστάτωση στο εργατικό δυναμικό :

  • Διάχυτες οργανωτικές αλλαγές. Περισσότεροι από 8 στους 10 εργαζόμενους (84%) έχουν ζήσει πρόσφατα μία αλλαγή εργοδότη (ανατροπή ηγεσίας, εκτεταμένες απολύσεις, συγχώνευση/εξαγορά, οικονομική επιβράδυνση κλπ)
  • Αναποτελεσματική εσωτερική επικοινωνία. Μόνο 4 στους 10 εργαζομένους μπορούν να περιγράψουν σε άλλους τι κάνει ο εργοδότης τους (42%) ή ποιοι είναι οι στόχοι του (37%).
  • Ασθενής σχέση με τον εργαζόμενο. Μόνο 30% των εργαζομένων είναι σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένοι (deeply engaged) με τον εργοδότη τους. Το χαμηλό επίπεδο της σχέσης δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένης της επιτάγχυνσης των αλλαγών σε συνδυασμό με την έλλειψη επικοινωνίας..
  • Οι εργαζόμενοι συχνά λειτουργούν ως «άμυνα», ως οι πρώτοι που απαντούν («first responders»). Σχεδόν 6 στους 10 αποδέκτες της έρευνας έχουν υπερασπιστεί τον εργοδότη τους απέναντι στην οικογένεια και σε φίλους ή και σε ευρύτερο δημόσιο περιβάλλον όπως σε ένα website, ένα blog ή μία εφημερίδα.

Το φάσμα (καταγραφή) του Ακτιβισμού του εργατικού δυναμικού της Weber Shandwick
Όλοι όσοι συμμετείχαν στην έρευνα κατηγοριοποιήθηκαν σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες δράσεις τους απέναντι στους εργοδότες τους (και υποστηρικτικές και μειωτικές). Το μοντέλο του Φάσματος του Ακτιβισμού του Εργατικού Δυναμικού της Weber Shandwick ταυτοποιεί έξι διακριτές κατηγορίες εργαζομένων.

Η μελέτη περιλαμβάνει ένα Tip Sheet Ακτιβισμού του Εργαζομένου, προδιαγράφοντας τη στρατηγική και υπογραμμίζοντας τις τακτικές για την προώθηση ενός προγράμματος Ακτιβισμού του Εργαζομένου για κάθε μία από τις 6 κατηγορίες ακτιβιστών-εργαζομένων. Η Weber Shandwick ανέπτυξε επίσης ένα εργαλείο που κατατάσσει τους εργαζόμενους μίας επιχείρησης στις 6 αυτές κατηγορίες, βασιζόμενο σε πέντε ερωτήσεις, εύκολες να απαντηθούν.

«Τo internet και τα social media είναι παράγοντες που αλλάζουν το παιχνίδι στην επικοινωνία των εργαζομένων, δίνοντάς τους ενισχυμένη φωνή. Η ευκαιρία για τους εργαζομένους είναι να αξιοποιήσουν την πληθωρικότητα εκείνων των εργαζομένων που βλέπουν ως ευθύνη τους να είναι υποστηρικτές της φήμης», σύμφωνα με την Leslie Gaines-Ross, Chief Reputation Strategist  της Weber Shandwick.

via

Author: Care24.gr

Share This Post On