Γιατί το να αυξήσεις το λίπος στη διατροφή σου μπορεί να σε βοηθήσει να… κάψεις λίπος

Στη προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος αυξάνουμε φρούτα και λαχανικά και μειώνουμε τα λιπαρά τρόφιμα.

giati-auksiseis-lipos-diatrofi-voithisei-kapseis-lipos

Υπάρχει μια πεποίθηση ότι κόβοντας τα λιπαρά από τη διατροφή μας θα έχουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Είναι μύθος λοιπόν ότι στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, το λίπος πρέπει να είναι ελάχιστο.

Λίπος – απώλεια βάρους

Το λίπος αποτελεί ένα από τα τρία βασικά συστατικά που πρέπει να προσλαμβάνονται μέσω της διατροφής (τα άλλα δύο είναι οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες) για την ομαλή ανάπτυξη και υγεία του οργανισμού. Το λίπος αποτελεί, επίσης, μια συμπυκνωμένη πηγή ενέργειας καθώς 1 γραμμάριο λίπους προσφέρει στον οργανισμό 9 θερμίδες. Επιπλέον, τοαποθηκευμένο λίπος προστατεύει τα οστά και τα όργανα, διατηρεί τη θερμοκρασία του σώματος σε ένα στενό εύρος (θερμομόνωση) και αποτελεί βασικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών που περιβάλλουν, προφυλάσσουν και σχηματοποιούν τα κύτταρά μας. Χωρίς αυτές τις μεμβράνες, θα ήταν αδύνατη η ύπαρξη των κυττάρων του οργανισμού και κατά συνέπεια δεν θα υπήρχε ζωή.

Η κατανάλωση των λιπαρών οξέων EPA και DHA έχει δείξει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα, καθώς φαίνεται πως αυξάνουν την έκκριση της ορμόνης«αντιπονεκτίνης», ορμόνης με σημαντική δράση αντί της συσσώρευσης λίπους στην κοιλιακή χώρα αλλά και της ανάπτυξης ινσουλινοαντίστασης και σακχαρώδους διαβήτη.

Αναλυτικότερα, τα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην πρόληψη της παχυσαρκίας και μάλιστα της «κεντρικού τύπου» παχυσαρκίας, που χαρακτηρίζεται από έντονη συσσώρευση λίπους ενδοκοιλιακά. Η μείωση της όρεξης, η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος με αποτέλεσμα την καλύτερη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στους σκελετικούς μύες και οι αλλαγές στην έκφραση ορισμένων γονιδίων είναι κάποιες από τις επιδράσεις των ω-3 λιπαρών οξέων που διευκολύνουν την απώλεια βάρους. Επίσης, η προώθηση της οξείδωσης των λιπαρών οξέων, ενισχύει το μεταβολισμό, αυξάνει την ενεργειακή κατανάλωση και μειώνει την λιποαποθήκευση.

Επομένως, συνοψίζουμε στο ότι τα απαραίτητα ω-3 λιπαρά οξέα, δρουν τόσο κατά της παχυσαρκίας όσο και κατά των συνοδών της νοσημάτων. Είτε μέσω της τροφής, είτε μέσω διατροφικών συμπληρωμάτων, αξίζουν να μπουν στην καθημερινότητά ατόμων υπέρβαρων, αλλά και φυσιολογικού βάρους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ www.logodiatrofis.gr

Author: Care24.gr

Share This Post On