Gallery

Επικοινωνία

Τα προϊόντα χαμηλής θερμιδικής περιεκτικότητας “light”, πληθαίνουν συνεχώς στην ελληνική αγορά…
Στον καταναλωτή σήμερα, προσφέρεται πληθώρα τροφίμων «διαίτης», που το βασικό πλεονέκτημα ,όπως ισχυρίζονται στις διαφημίσεις είναι ότι οδηγούν στην απώλεια βάρους.

Σύμφωνα με τον κώδικα τροφίμων και ποτών ένα προϊόν μπορεί να χαρακτηρισθεί σαν light, όταν η θερμιδική του αξία ανέρχεται στο 50% της θερμιδικής αξίας του αντίστοιχου τροφίμου.  Τα προϊόντα με 0% λίπος συχνά ονομάζονται και “προϊόντα ελεύθερα λίπους” (fat free), ενώ τα προϊόντα που περιέχουν μέχρι 25% λιγότερο λίπος αναφέρονται και σαν “προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας” (low fat).

Στη διατροφική ετικέτα των προϊόντων πρέπει να αναγράφεται η θερμιδική αξία του κάθε προϊόντος καθώς και η σύνθεση του σε θερμιδογόνα θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες-πρωτεΐνες-λίπη)

Η πρώτη κατηγορία των προϊόντων light είναι τα προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος, με κυριότερο εκπρόσωπο τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα ημιαποβουτυρωμένα (1,5% λίπος) και τα αποβουτυρωμένα (0% λίπος) γάλατα και γιαούρτια αποτελούν την πλειοψηφία των προϊόντων “light” που καταναλώνονται στην Ελλάδα. Τα light γαλακτοκομικά έχουν λιγότερα ή και καθόλου κορεσμένα λίπη, τα οποία ως γνωστών επιβαρύνουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινιστεί ότι τα light γαλακτοκομικά (1,5% λίπος όσον αφορά το γάλα και 1 ή 2% λίπος όσον αφορά τα γιαούρτια), δεν στερούνται το ασβέστιο αλλά ούτε και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ: www.logodiatrofis.gr
Γράφει η Βαλασία Τοκμακίδου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *