Gallery

Επικοινωνία

Σύμφωνα με νέα μελέτη η οποία πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Περιβαλλοντικής Επιδημιολογίας στη Βαρκελώνη, τα παιδιά που μεγαλώνουν κοντά σε πράσινους χώρους, όπως πάρκα και κήπους, τους βοηθά να ενισχύουν την μνήμη τους και τις δεξιότητες της σκέψης τους.9629717432444869689

Οι ερευνητές με έδρα την Βαρκελώνη εξέτασαν 2.500 μαθητές και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας δορυφορικά δεδομένα, υπολόγισαν πόσο πράσινο ή μπλε βρίσκονταν κοντά στα σπίτια τους. Λαμβάνοντας υπόψιν την κοινωνική τάξη των παιδιών, διαπίστωσαν πως τα παιδιά που κατοικούν κοντά σε δασικές εκτάσεις και λίμνες ήταν κατά 12 μήνες πιο προηγμένα στην ψυχική τους ανάπτυξη.

Τι λένε οι ειδικοί

Ο Mark Nieuwehhuijsen, όπως σημειώνεται στη Daily Mail, σημείωσε: “Η μελέτη μας έδειξε ότι υπάρχει μία ευεργετική συσχέτιση μεταξύ της έκθεσης σε χώρου πρασίνου και γνωστικής ανάπτυξης στους μαθητές, που εν μέρει προκαλείται από τη μείωση της έκθεσης στη ρύπανση του αέρα”.

Πώς η φύση ενισχύει τη μνήμη

“Βρήκαμε ελάχιστες ή καθόλου στοιχεία για τον ρόλο της κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης για την σχέση των χώρων του πρασίνου και την γνωστική ανάπτυξη”, πρόσθεσε.

O επικεφαλής της μελέτης, Dr Payam Dadvans, δήλωσε από μεριάς του: “Περίπου το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού ζει σε πόλεις, και προβλέπεται ότι μέχρι το 2030, τρεις στους πέντε ανθρώπους θα ζουν σε αστικές περιοχές σε όλον τον κόσμο. Οι αστικές περιοχές χαρακτηρίζονται από ένα δίκτυο με μη φυσικές-οικιστικές υποδομές με αυξημένα επίπεδα ρύπων και λιγότερο πράσινο περιβάλλοντα χώρο”.

Πώς η φύση ενισχύει τη μνήμη

“Η έκθεση των παιδιών σε αυτούς τους ρύπους, όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση και ο θόρυβος έχει συσχετιστεί με αρνητικές επιπτώσεις στη γνωστική τους ανάπτυξη”, συνεχίζει.

Ο σημαντικός ρόλος του πράσινου χώρου

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης οι πράσινοι χώροι βοηθούν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία εμποδίζει την πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Η πρόσβαση σε πάρκα και δάση μπορούν να υποκινήσουν την “ανάληψη των κινδύνων, την ανακάλυψη, τη δημιουργικότητα, την κυριότητα και τον έλεγχο”, όπως προσθέτουν οι μελετητές.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS), ενώ σύμφωνα με τον Dr Ross Cameron, λέκτορα στην οικολογία του Πανεπιστημίου του Sheffield, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να λειτουργούν ως εμπόδια στην ψυχική ανάπτυξη των παιδιών, όπως τα προβλήματα ψυχικής υγείας των γονιών, τα οποία είναι πιο συχνά στους γονείς που μένουν σε αστικές περιοχές.

Πηγή: www.pathfinder.gr