Τα οφέλη της κατανάλωσης αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών

Μάθετε πως η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών, μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση διαφόρων παθήσεων.

Mix of dried fruits

• Καρδιαγγειακά Νοσήματα

Μια μελέτη του 2015 έδειξε ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών συσχετίζεται με μείωση της ολικής χοληστερόλης, της LDL-χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων. Αναφέρεται επίσης ότι το όφελος αυτό προκύπτει από την κατανάλωση οποιουδήποτε ξηρού καρπού και όχι ενός συγκεκριμένου είδους.

• Διατήρηση σωματικού βάρους

Οι ξηροί καρποί όχι μόνο προσφέρουν διατροφικά οφέλη αλλά βοηθούν και στην διατήρηση του σωματικού βάρους. Αυτό είναι σημαντικό καθώς τα ποσοστά της παχυσαρκίας όλο και αυξάνονται στις αναπτυγμένες χώρες. Οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια, όμως, πολλές μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών δεν συσχετίζεται με μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος . Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση ξηρών καρπών για μεγάλο χρονικό διάστημα συσχετίζεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος και χαμηλότερα ποσοστά υπερβαρότητας και παχυσαρκίας.

• Διαβήτης τύπου 2

Υπάρχουν μελέτες που αξιολογούν το όφελος της κατανάλωσης ξηρών καρπών και τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη. Συγκεκριμένα, στη μελέτη PREDIMED (2011) παρατηρήθηκε μείωση 52% στην επίπτωση του διαβήτη σε δύο πειραματικές ομάδες -όπου η μία ομάδα κατανάλωσε ελαιόλαδο και η δεύτερα 30γρ ξηρούς καρπούς (μείγμα από καρύδια, αμύγδαλα και φουντούκια) την ημέρα- σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου.

Σύμφωνα με ερευνητές, η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων από τους διαβητικούς ασθενείς είναι εξίσου καλή. Σε μία μελέτη του 2015 παρατηρήθηκε ότι καταναλώνοντας σταφίδες ως εναλλακτική λύση για σνακ υπήρξε μείωση έως και 23% στα μεταγευματικά επίπεδα γλυκόζης.

• Γαστρεντερική λειτουργία

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι καλές πηγές φυτικών ινών οι οποίες έχουν άμεση επίδραση στο γαστρεντερική λειτουργία. Για παράδειγμα, η κατανάλωση 100γρ δαμάσκηνων προωθεί καθημερινά την καλή υγεία του πεπτικού συστήματος και παρέχει περισσότερο από το 19% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών.

• Οστεοπόρωση

Πρόσφατες παρατηρήσεις δείχνουν ότι τα δαμάσκηνα μπορεί να είναι χρήσιμα τόσο στην πρόληψη όσο και στην αντιστροφή της απώλειας οστού. Μια μελέτη του 2011 δείχνει ότι τα δαμάσκηνα μπορούν να βελτιώσουν την οστική πυκνότητα σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

%image_alt%

Ηλιάνα Τσικρικού
Τελειοφ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: il.tsikrikou @ gmail.com

Author: Ιωάννα Βλάχου

Share This Post On