ΕΡΩΤΕΥΤΕΙΤΕ ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ

Adam and EveΘα πρέπει να γίνει κατανοητό οτι η σεξουαλική μας υγεία εξαρτάται κατά πολύ από τη γενικότερη υγεία μας. Η διατροφή είναι ένας από τους σημαντικότερους  παράγοντες που επηρεάζει  και προάγει την υγεία μας. Όμως δεν υπάρχει κάποια σαφής  επιστημονική ένδειξη οτι υπάρχουν τροφές που αυξάνουν τη λίμπιντο, απλά σε κάποιες τροφές έχουν αποδοθεί αφροδισιακές ιδίοτητες. Οι συγκεκριμένες τροφές παρέχουν τα κατάλληλα θρεπτικά  συστατικά για τη μετάδοση των νευρικών ερεθισμάτων που αυξάνουν τη σεξουαλική επιθυμία και για την καλή λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος που βοηθούν τη σεξουαλική απόδοση.

Ποιές τροφές είναι αυτές;

Τα όστρακα (μύδια, στρείδια, κυδώνια) και τα μαλάκια (χταπόδι), είναι πλούσια σε αμινοξέα και ψευδάργυρο, στοιχεία απαραίτητα για την παραγωγή διαφόρων ορμονών, όπως τα ανδρογόνα και η τεστοστερόνη. Tα θαλασσινά είναι επίσης καλή πηγή νιασίνης (βιταμίνης B3), η οποία δρα στα άκρα του αγγειακού συστήματος, προκαλώντας τη διαστολή τους και συμβάλλοντας στην καλύτερη αιμάτωση του ανδρικού αναπαραγωγικού συστήματος.

Επίσης οι  ξηροί καρποί όπως τα καρύδια,τα αμύγδαλα, οι σταφίδες και οι  σπόροι κουκουναριού φημίζονται για την αφροδισιακή τους δράση, επειδή περιέχουν φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά στοιχεία και ψευδάργυρο, που συμβάλλουν στη βελτιώση της κυκλοφορίας του αίματος.

Τα αρωματικά φυτά-μπαχαρικά όπως ο βασιλικός, ο μαϊντανός, το σέλινο, ο γλυκάνισος, το πράσο, ο μάραθος, το μοσχοκάρυδο, το πιπέρι και  το σκόρδο περιέχουν πολλές βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες, που γεμίζουν τον οργανισμό ενέργεια και δίνουν μια αίσθηση ψυχικής και σωματικής υγείας.

Επίσης σε κάποια φρούτα όπως η μπανάνα, το αβοκάντο, οι φράουλες,  έχουν αποδοθεί «αφροδισιακές» ιδιότητες. Οι μπανάνες περιέχουν το ένζυμο βρομελίνη, το οποίο θεωρείται πως αυξάνει τη libido στους άνδρες. Επιπροσθέτως, αποτελούν σημαντική πηγή καλίου, μαγνησίου και βιταμινών Β, τα οποία αυξάνουν τα συνολικά επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6  και βιταμίνη Ε, απαραίτητα συστατικά για την παραγωγή ενέργεια. Ενώ οι φράουλες περιέχουν ένα από τα σημνατικότερα αντιοξειδωτικά για την καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος, που είναι η βιταμίνη C.

Η σοκολάτα είναι το πιο δημοφιλές αφροδισιακό σε όλο το κόσμο. Η διεγερτική δράση της σοκολάτας οφείλεται στην καφεΐνη που περιέχει αλλά και στη θεοβρωμίνη. Οι αμίνες επίσης της σοκολάτας φαίνεται πως επιβραδύνουν τη διάσπαση της ακανθαδίνης, ενός νευρομεταφορέα που ενώνεται με ειδικούς υποδοχείς του εγκεφάλου, προκαλώντας ευφορία. Επίσης, φαίνεται πως επηρεάζει την παραγωγή σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, καθορίζοντας έτσι σημαντικά τη διάθεση. Θα πρέπει επίσης να συνεκτιμήσουμε ότι η μοναδική γεύση και το άρωμά της διεγείρουν την έκκριση των ενδορφινών, αυξάνοντας έτσι τη διάθεσή.

Τέλος το μέλι θεωρείται αφροδισιακό, μάλλον λόγω ερεθισμού των γευστικών καλύκων της γλώσσας και της πλούσιας γεύσης τους.

Παρόλο που δεν υπάρχουν σαφείς επιστημονικές ενδείξεις για την αποτελεσματικότητα ορισμένων τροφίμων στην βελτίωση της σεξουαλικής απόδοσης και επιθυμίας, η διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους και μιας ισορροπημένης διατροφής βοηθά στην υγιή σεξουαλική ζωή.

Ειρήνη Μπαμπαρούτση,

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Phd

Πηγή: www.logodiatrofis.gr

Author: Care24.gr

Share This Post On